Helposti myytävät kynttilätAina 50 %:n tuottoAina ilmainen toimitus & ilmainen palautusHelposti myytävät – 50 %:n tuotto – Ilmainen toimitus & palautus

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, jotka koskevat kynttilöiden myyntiä luokan tai joukkueen hyväksi.
Jos haluat kysyä jotain muuta, ota yhteyttä meihin!

Myynti

Miten varsinainen myynti aloitetaan?
Jotta voitte aloittaa kynttilöiden myynnin ryhmänvetäjän tulee ensin rekisteröidä ryhmä kohdassa Aloita myynti/rekisteröityminen. Se on helppoa ja täysin maksutonta. Tämän jälkeen ryhmänvetäjä lähettää kutsun myyjille jotta he voivat liittyä ryhmään. Jos ryhmänne haluaa tilata myyntikuvastoja niin ne voi myös tilata kätevästi rekisteröitymisen yhteydessä. Ryhmän jäsenet saavat heti käytettäviinsä omat henkilökohtaiset verkkokaupat sekä Omat sivut, jossa on helppo hoitaa ja hallinnoida myyntiä. Myynnin voi aloittaa samantien.
Millä tavoin voimme myydä kynttilöitä?
Kaikki myyntiin liittyvä hoidetaan Omilla sivuilla. Voitte tilata kynttilöitä kotiin, jos haluatte ottaa niitä mukaan myytäväksi tai myydä esimerkiksi jossain tapahtumassa. Muussa tapauksessa voitte myydä ottamalla vastaan tilauksia myyntikuvastojen avulla ja toimittamalla kynttilät ostajille kun ne ovat saapuneet. Verkkokauppa on helppo ja tehokas tapa tavoittaa suuri määrä mahdollisia ostajia. Jaa oman verkkokauppasi linkkiä sähköpostitse, sosiaalisessa mediassa tai tekstiviestillä.

Monet valitsevat eri myyntitapojen yhdistelmän, jotta voivat maksimoida myyntimahdollisuudet!
Mikä on paras tapa myydä kynttilöitä?
Suoramyynti ja/tai myynti kuvastolla ja verkkokaupalla
Voitte myydä kynttilöitä tilaamalla niitä etukäteen kotiin ja myymällä suoraan ovelta ovelle tai esimerkiksi myyjäisissä= suoramyynti, ja/tai myymällä verkkokaupan ja myyntikuvastojen kautta ja tekemällä sitten tilauksen täsmälleen myymästänne määrästä = lopputilaus.

Helpoin ja nopein keino tavoittaa paljon ihmisiä on jakaa omaa verkkokauppaa sosiaalisessa mediassa, esimerkiksi Facebookissa ja Instagramissa, tai jakaa linkki Messengerin, sähköpostin tai tekstiviestin kautta. Ostajat tekevät tilauksen helposti suoraan verkkokaupan kautta. Myynti tulee näkyviin myyjän ja ryhmänvetäjän Omille sivuille.

Monet täydentävät verkkokaupan kautta tapahtuvaa myyntiä myymällä naapureille, ystäville ja vanhempien työkavereille esittelemällä kynttilöitä myyntikuvaston avulla. Myyjä kirjaa kuvaston kautta tulleet tilaukset itse Omille sivuillensa.

Nopeammasta myyntiprosessista pitävät voivat tilata kynttilöitä etukäteen tekemällä suoratilauksen sellaisesta määrästä kynttilöitä, jonka uskovat pystyvänsä myymään. Jos kynttilöitä jää myymättä, voitte palauttaa ne meille.

Päätätte itse, mikä myyntitapa sopii juuri teidän ryhmällenne parhaiten. Monet valitsevat eri myyntitapojen yhdistelmän, jotta voivat maksimoida myyntimahdollisuudet!
Mikä on kynttilöiden myyntihinta?
Kruunukynttilöiden myyntihinta on 12 EUR/pakkaus 
Tuoksukynttilöiden myyntihinta on 12 EUR/kappale
 
 
Mitkä kynttilät käyvät parhaiten kaupaksi?
Antiikkikruunukynttilät ja klassiset kruunukynttilät:

Valkoiset kruunukynttilät (20 cm ja 35 cm) ovat ylivoimaisesti eniten myydyimmät tuotteemme! Ne ovat suosittuja ympäri vuoden ja niiden osuus kokonaismyynnistä on noin 80%. Punaiset antiikkikruunukynttilät ovat suosittuja etenkin joulunaikaan. Harmaiden kynttilöiden osuus myynnistä on hieman pienempi, mutta kysyntä on tasaista ympäri vuoden. Tuoksukynttilöistä Winter sparkle on itsestään selvä menestystuote ennen talvea ja joulua. Muiden tuoksukynttilöiden osalta suosio jakautuu melko tasan. Tuoksukynttilöiden kysyntä on yhtä suurta koko vuoden.

Mitä myyntiargumentteja on hyvä käyttää "suoramyynnissä"?
Esittele itsesi ja kerro, millä luokalla olet tai mitä joukkuetta tai yhdistystä edustat. Kerro myös, mihin tarkoitukseen ryhmänne kerää rahaa (esimerkiksi luokkaretkeä, kisamatkaa tai leiriä varten). Kertokaa, että kaikki teitä varainhankinnassa tukevat mahdollistavat, että jokainen joukkueen jäsen tai luokan oppilas pääsee osallistumaan yhteiseen elämykseen. He tukevat siis hyvää asiaa ostamalla teiltä kynttilöitä.

Jos kierrätte myymässä ovelta ovelle kynttilät mukana, niin näyttäkää kynttilät kauniissa pakkauksissaan ja kertokaa tuotteista. Joulun alla moni ostaa kynttilöitä adventtikynttelikköihin. Kynttilät ovat myös erinomainen lahjaidea, koska ne sopivat kaikille ja kaikkiin tilaisuuksiin ja juhliin ympäri vuoden:

- syntymäpäivät ja muut merkkipäivät, esimerkiksi äitienpäivä
- vieraslahjat illalliskutsuille tai glögi-iltoihin
- opettajille lukuvuoden päättyessä
- ristiäisiin, häihin, ylioppilasjuhliin, pääsiäiseen, juhannukseen, jouluun ja uuteen vuoteen
- tunnelman luomiseen illalliselle tai viileään syysiltaan.
Mitä teemme, jos saamme lisätilauksia kun olemme jo tehneet lopputilauksemme? Jos saatte lisätilauksia sen jälkeen, kun olette lähettäneet lopputilauksen, ryhmänvetäjä voi tehdä uuden tilauksen Omilla sivuilla  kohdassa "tee jälkitilaus". Kootkaa kaikki jälkitilaukset yhteen ja tilatkaa kaikki tarvittavat kynttilät kerralla. Ensimmäinen jälkitilaus toimitetaan ilman toimitusmaksua, tilausmäärästä riippumatta. Sitä seuraavista jälkitilauksista veloitamme 15€ toimitusmaksun jos tilausmäärä on alle 20 kpl.

 

Mikäli haluatte avata verkkokaupat uudelleen myyjille ja ostajille, ryhmänvetäjä voi tehdä sen Omien sivujen etusivulla kohdassa "Aloita uusi myyntijakso". Verkkokaupat ja omat sivut avautuvat välittömästi ja uusia tilauksia on mahdollisuus ottaa vastaan ja lisätä käsin. Kun olette valmiita tehkää uusi lopputilaus.

Miten voimme saada lisää myyntikuvastoja? Jos tarvitsette lisää myyntikuvastoja, ryhmänvetäjä voi tilata niitä Omilta sivuilta kohdasta "Tilaa myyntikuvastoja". Voitte myös ottaa meihin yhteyttä ja tilata. Tavoitatte meidät puhelimitse numerosta 02 512 2160 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@tuikkutukku.fi
Miten kokoamme yhteen myyntimme ja miten tilaus lähetetään?
Jos teillä on myyntikuvaston kautta saatuja tilauksia, myyjien täytyy ensin lisätä ne käsin Omilla sivuilla, tai yhteyshenkilö voi lisätä ne. 

Kaikki tilaukset, jotka olette kirjanneet itse käsin Omilla sivuilla, ja verkkokauppanne kautta tulleet tilaukset kootaan automaattisesti yhteen Omilla sivuilla. Ryhmänvetäjä näkee Omilta sivuilta koko ryhmän myynnit ja lähettää ryhmän yhteisen kootun tilauksen (= lopputilauksen) meille Tuikkutukulle. 

Yhteyshenkilö saa kirjautumislinkin Omille sivuille sähköpostilla ryhmän rekisteröimisen yhteydessä. Tämän jälkeen yhteyshenkilö lähettää jokaiselle myyjälle kutsun sähköpostilla, jolloin he saavat myös käytettäviinsä oman verkkokaupan.
 
Tietenkin me Tuikkutukulla voimme myös auttaa tilauksenne kanssa! Ota meihin yhteyttä puhelimitse numerolla 02 512 2160 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@tuikkutukku.fi
Voivatko meiltä kynttilöitä ostaneet saada kuitin? Kyllä, tulostettava ja itse täytettävä kuitti on ladattavissa sivultamme kohdasta myyntimateriaali - lataa myyntimateriaaleja - kuitti. "Myyntimateriaali" löytyy etusivun alareunasta.
Voiko kynttilöitä myydä yrityksille?
Kyllä, kynttilöitä voi hyvin myydä suoraan yrityksille. 

Kuitti on ladattavissa ja tulostettavissa sivultamme kohdasta myyntimateriaali - lataa myyntimateriaaleja - kuitti. Yritykset eivät kuitenkaan voi vähentää arvonlisäveroa ostoista, koska kynttilöiden myyjänä on luokka tai urheilujoukkue, jotka eivät yleensä ole rekisteröityneet arvonlisäverovelvolliseksi verovirastolle. Sen sijaan koko tuotteen arvo on vähennyskelpoinen, eli kynttilän koko sisäänostohinta.
 

Toimitus

Onko toimitus aina ilmainen?

Yhteisen lopputilauksenne toimitus on aina ilmainen. Myös myyntikuvastojen toimitus on aina ilmainen.

Lisäksi teillä on mahdollisuus tehdä yksi jälkitilaus (lopputilauksen jälkeen) ilman toimitusmaksua, tilauksen koosta riippumatta. Jos teette lisää jälkitilauksia (2 tai useampia) niin veloitamme niistä 15€ toimitusmaksun jos tilausmäärä on alle 20 kpl. Kannattaa siis kerätä kaikki jälkitilaukset yhteen ja lähettää tilaus kerralla meille.

Kuinka pitkä toimitusaika on?

Kynttilöiden toimitusaika on normaalisti noin 4–8 arkipäivää ja myyntikuvastojen noin 2–4 arkipäivää. Toimitusaika voi vaihdella eri vuodenaikoina Postin työmäärän mukaan. Marras-joulukuussa kannatta varautua tavallista pitempiin toimitusaikoihin ja tehdä tilaus ajoissa jos tarvitsette sen tiettyyn päivämäärään mennessä.

 

AJANKOHTAISTA toimituksesta adventin ja joulun alla: Pyydämme teitä huomioimaan, että joulunajan lähestyessä kaikkien kuljetusyhtiöiden toimitusajat saattavat olla normaalia pidemmät. Suosittelemme, että lähetätte tilauksenne hyvissä ajoin meille jotta ehditte varmasti saada sen toivottuun päivämäärään mennessä.

Miten toimitus tapahtuu?

Myyntikuvastot
Myyntikuvastot toimitetaan suoraan postilaatikkoon, mutta suuremmat määrät ja isokokoiset kirjeet saatetaan toimittaa lähimpään Postin palvelupisteeseen. Toimitus on aina ilmainen.

Kynttilät
Enintään 25 kg painavat paketit noudetaan lähimmästä noutopisteestä. Saat Postilta tekstiviestin, kun pakettisi on noudettavissa.
 
Suuremmat lähetykset (yli 25 kg) toimitetaan suoraan antamaasi toimitusosoitteeseen. Saat Postilta tekstiviestin, jossa pyydetään valitsemaan toimituspäivä ja -kellonaika. Saatavilla oleviin toimitusaikoihin vaikuttaa se, millä postinumeroalueella asut, ja ajat vaihtelevat klo 9:n ja 21:n välillä. Voit valita itsellesi sopivan aikaikkunan yleensä 2–4 tunnin tarkkuudella. Toimituspäivänä voit seurata toimitustasi reaaliaikaisesti OmaPosti-sovelluksella. Sovelluksessa voit myös ilmoittaa, että haluat, että toimitus jätetään ovelle ilman kuittausta.
 
Halutessasi voit myös noutaa toimituksen lähimmästä Postin terminaalista.
 
Jos sinulla on kysyttävää toimituksestasi, ota yhteyttä Postiin soittamalla numeroon 0100 5577. Varaa kollinumerosi tai lähetysnumero valmiiksi. 

Voit selvittää etukäteen, kuinka usein ja milloin Posti ajaa juuri sinun postinumeroalueellesi, soittamalla suoraan Postille numeroon 0100 5577 tai käyttämällä osoitteessa https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/ota-yhteytta chat-palvelua tai tekemällä lähetyshaun.
 
Voimmeko itse päättää toimituspäivän ja kellonajan? Kyllä, saat Postilta tekstiviestin, jossa sinua pyydetään valitsemaan toimituspäivä ja aikaväli lähetyksellesi. Saatavilla oleviin toimitusaikoihin vaikuttaa se, millä postinumeroalueella asut, ja ajat vaihtelevat klo 9:n ja 21:n välillä. Voit valita itsellesi sopivan aikaikkunan yleensä 2–4 tunnin tarkkuudella.
Voitteko pakata kynttilät erikseen jokaiselle myyjälle? Haluamme tarjota ryhmille parhaan mahdollisen tuoton (meiltä saatte aina 50% myynnistä). Tästä syystä emme halua lisäkustannuksia, joita kertyisi esimerkiksi tuotteiden pakkaamisesta myyjäkohtaisesti tai lähettämällä tilauksen mukana mainoskasseja tms. Nämä jutut pienentäisivät myyntimarginaalia. Yhteyshenkilön työmäärää voidaan helpottaa päättämällä esimerkiksi, että kaikki myyjät noutavat kynttilänsä yhteyshenkilön kotoa tiettynä iltana. Myyjäkohtaiset myyntilistat voi tulostaa omilta sivuilta helpottamaan kynttilöiden jakoa.
Missä toimituksemme on? Voimmeko seurata sitä? Kun tilauksenne lähetetään varastoltamme, saatte sähköpostiviestin, jossa on lähetystunnus ja linkki lähetyksen seurantaan. Voitte seurata lähetyksen kulkua koko matkan ajan. Jos sinulla on kysyttävää toimituksestasi, ota yhteyttä Postiin soittamalla numeroon 0100 5577. Varaa lähetystunnuksesi valmiiksi. Postin verkkosivuilla voit tehdä lähetyksestäsi lähetyshaun osoitteessa https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/asiakastuki-lahetys-matkalla
Jos toimitus ei täsmää Tarkista aina heti, että toimituksesi vastaa lähetysluettelon määriä. Jos jokin ei täsmää, ota meihin yhteyttä soittamalla numeroon 02 512 2160 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@tuikkutukku.fi. Tee tämä välittömästi jos huomaat, että toimituksella on virhe.
Kuljetuksessa vioittuneet tuotteet Tarkista lähetyksesi heti kun vastaanotat sen. Ota meihin heti yhteyttä mikäli huomaat, että pakkaus ja/tai sen sisältö on vioittunut kuljetuksessa. Ota mielellään valokuvia lähetyksestä, jotta voimme viedä asian eteenpäin kuljetusyritykselle. Lähetä kuvat asiakaspalveluumme info@tuikkutukku.fi.
Mitä teemme, jos meille on jäänyt myymättömiä kynttilöitä suoramyynnistä ja haluaisimme vähentää määrän lopputilaukseltamme?

Tehkää näin, jos teille on jäänyt myymättömiä kynttilöitä aiemmin tehdystä suoramyyntitilauksesta ja haluatte vähentää määrät lopputilaukselta:

Ryhmänvetäjä lähettää ryhmän lopputilauksen meille juuri sellaisena kuin se on Omilla sivuilla, määrillä jotka Omat sivut antaa (Tee lopputilaus) . Ennen kuin hän lähettää tilauksen meille niin hän kirjoittaa tilauksella olevaan viestikenttään meille tiedon siitä mitä meidän tulee vähentää tilaukselta (Tuote ja määrä). Teemme muutokset tilaukselle ennen kuin se menee varastolle pakattavaksi. Tämä ei vaikuta määriin Omilla sivuilla vaan ainoastaan toimitusmäärään.

 

Palautukset

Myymättä jääneiden kynttilöiden palautus – mitä teemme? Palautukset ovat aina ilmaisia. Kirjaa palautukset Omilla sivuilla, josta saat myös lisätietoja siitä, miten sinun pitää toimia.
Miten pakkaamme palautukset? Kun saat kynttilätoimituksen, säästä yksi iso laatikko ja muutama pieni sisälaatikko mahdollista palautusta varten. Palautettavien kynttiläpakkausten on oltava vahingoittumattomia, ja ne on pakattava huolellisesti. Lisää laatikoihin tarvittaessa sanomalehteä/pahvia tai vastaavaa täytemateriaalia, jotta kynttiläpakkaukset eivät pääse liikkumaan laatikon sisällä, sillä tällöin ne saattavat rikkoutua.
Milloin myymättä jääneet kynttilät pitää viimeistään palauttaa? Jos teille jää kynttilöitä jäljelle myyntiaikanne päätyttyä (yleensä 60 päivää), ottakaa meihin yhteyttä, niin pidennämme myyntiaikaanne siihen asti, kunnes olette saaneet kerättyä ja lähetettyä takaisin kaikki myymättä jääneet kynttilät. Mitään kiirettä ei siis ole, vaan me odotamme, kunnes myymättä jääneet kynttilät ovat saapuneet, ja lähetämme sitten uuden laskun, josta on vähennetty kynttilät, jotka palautitte meille. Uuden laskun maksuehto on 10 päivää ja tulee voimaan sen jälkeen, kun palautus on vastaanotettu varastoomme.

Maksaminen ja lasku

Milloin ja miten saamme laskun? Lasku lähetetään sähköpostilla yhteyshenkilölle kynttilöiden toimituksen jälkeen.
Kuinka kauan meillä on aikaa maksaa lasku? Maksuehto on 60 päivää. Jos teidän tarvitsee pidentää myyntiaikaa 60 päivää pidemmäksi – ottakaa meihin yhteyttä, niin muutamme laskun eräpäivää.
Miten näemme tuottomme ja milloin saamme sen?

Tuotto on helppo laskea, sillä se on aina 50% myymästänne summasta. Jos siis olette myyneet kynttilöitä esimerkiksi 2 000 eurolla, voittonne on 1 000 euroa. Voitte seurata ryhmän kokonaismyyntiä ja kertynyttä tuottoa Omilta sivuilta.

Kun olette täysin valmiita ja kaikki ovat maksaneet oman osuutensa myynnistä yhteyshenkilölle, yhteyshenkilö maksaa laskun 60 päivän kuluessa. Laskun summa on 50 % tilaussummasta, ja loput 50 % eli puolet saatte pitää. Se on voittonne ja sen voitte siis pitää suoraan!

Omat sivut – Yhteyshenkilölle

Miten saamme kirjautumistiedot Omille sivuille?
Yhteyshenkilö (= ryhmän pääkäyttäjä) rekisteröi ryhmän, joka haluaa myydä kynttilöitä, osoitteessa tuikkutukku.fi Aloita myynti - rekisteröityminen. Yhteyshenkilö antaa omat yhteystietonsa ja ilmoittaa, kuinka monta myyntikuvastoa ryhmä haluaa saada. Suosittelemme tilaamaan 1–2 kuvastoa myyjää kohden.

Luomme heti ryhmälle Omat sivut, jotka ovat digitaalinen työkalunne, jolla hallinnolliset asiat hoituvat sujuvasti ja helposti. Yhteyshenkilölle lähetetään sähköpostiviesti, joka sisältää vahvistuksen, tietoja ja kirjautumistiedot. Tämän jälkeen yhteyshenkilö voi lähettää ryhmän rekisteröitymislinkin kaikille myyjille, jotka sitten saavat käyttöönsä henkilökohtaisen verkkokaupan.
 
Missä ja miten Omille sivuille kirjaudutaan? Kirjautukaa sisään Omille sivuille osoitteen tuikkutukku.fi/omatsivut kautta. Voitte myös napsauttaa vahvistussähköpostiviestissä olevaa linkkiä, jolloin pääsette suoraan kirjautumissivulle, jolla voitte kirjautua sisään niillä kirjautumistiedoilla, jotka saitte samassa sähköpostiviestissä (sähköpostiosoitteesi ja salasanasi). Sitten voit halutessasi vaihtaa lähetetyn salasanan tilalle oman salasanan. Se on helppo vaihtaa valitsemalla Omat sivut/Omat asetukset
Miten myyjät kutsutaan Omille sivuille?
Yhteyshenkilö/pääkäyttäjä kutsu myyjiä (luokan/joukkueen/ryhmän) kopioimalla yksilöllisen rekisteröitymislinkin, joka löytyy Omilta sivuilta Kutsu myyjiä -välilehdeltä. Sitten yhteyshenkilö voi jakaa linkin tai lähettää sen sähköpostilla koko luokalle, joukkueelle tai ryhmälle. 

Tämän jälkeen myyjät napsauttavat saamaansa rekisteröitymislinkkiä ja rekisteröityvät nimellään, sähköpostiosoitteellaan ja matkapuhelinnumerollaan. Rekisteröidyttyään he saavat heti käyttöönsä Omat sivut ja oman verkkokaupan. Myyjille lähetetään myös samalla sähköpostiviesti, joka sisältää vahvistuksen, tietoja ja kirjautumistiedot, jotta he voivat kirjautua sisään uudelleen milloin tahansa.
 
Onko saatavilla jokin opas Omista sivuista ja siitä, miten kaikki toimii? Kyllä. Olemme laatineet perusteellisen oppaan Omista sivuista ja siitä, miten kaikki toimii yhteyshenkilön osalta. Opas sisältää kaikki tiedot, joita tarvitsette myynnin hallinnollisten asioiden hoitamista varten. Opas on saatavilla täällä.

Omat sivut – myyjille

Miten minä, joka olen luokan/joukkueen/ryhmän myyjä, saan kirjautumistidot Omille sivuille?
Luokan/joukkueen/ryhmän myyjät saavat rekisteröitymislinkin sähköpostiviestillä, jonka yhteyshenkilönne lähettää. 

Sitten napsauttavat vain rekisteröitymislinkkiä ja rekisteröidyt nimelläsi, sähköpostiosoitteellasi ja matkapuhelinnumerollasi. Tämän jälkeen saat heti käyttöösi Omat sivut ja oman verkkokaupan. Sinulle lähetetään myös samalla sähköpostiviesti, joka sisältää vahvistuksen, tietoja ja kirjautumistiedot, jotta voit kirjautua sisään uudelleen milloin tahansa.
 
Missä ja miten Omille sivuille kirjaudutaan?
Pääset kirjautumaan Omille sivuille napsauttamalla kirjautumislinkkiä, jonka sait sähköpostilla rekisteröidyttyäsi. Napsauttamalla linkkiä pääset suoraan kirjautumissivulle, jolla voit kirjautua sisään niillä kirjautumistiedoilla, jotka sait samassa sähköpostiviestissä (sähköpostiosoitteesi ja salasanasi). Sitten voit halutessasi vaihtaa lähetetyn salasanan tilalle oman salasanan. Se on helppo vaihtaa valitsemalla Omat sivut/Omat asetukset

Voit kirjautua Omille sivuille myös osoitteesta tuikkutukku.fi/omatsivut
 
Voinko kirjata ja päivittää myyntini sekä tietokoneella että matkapuhelimella? Kyllä, voit tietenkin hoitaa kaiken myyntiisi liittyvän sekä tietokoneella, tabletilla että matkapuhelimella.
Mistä saan tietää, mikä on viimeinen myyntipäivämme? Yhteyshenkilömme asettaa aloitus- ja päättymispäivän sekä myyntitavoitteen Omilla sivuilla välilehdellä Myyntimme
Onko saatavilla jokin opas Omista sivuista ja siitä, miten kaikki toimii? Kyllä. Olemme laatineet perusteellisen oppaan Omista sivuista ja siitä, miten kaikki toimii myyjän osalta, kun myytte kynttilöitä. Opas on saatavilla täällä.

Ympäristö ja kestävä kehitys

Miten edistätte ekologista kestävyyttä?

Ympäristön vaaliminen on tuikkutukku.fi:lle äärimmäisen tärkeää. Kynttiläntuottajamme tehtaassa noudatetaan erittäin ympäristötietoisia toimintotapoja ja pyritään vähentämään jätemääriä kaikissa jätelajeissa. Tuottajallamme on myös kattava kierrätysohjelma, jonka tiukat vaatimukset täyttyvät. Kaikki jätteet lajitellaan ja toimitetaan kierrätettäväksi, ja käytettävä sähkö tuotetaan ympäristöystävällisesti vesivoimalla. Tuotteet toimitetaan tehtaalta meille laivalla, joka on vähiten ympäristöä rasittava kuljetusmuoto.

Tavarantoimittajamme sai vuonna 2016 Swedish Business Awards -organisaation Sustainable Growth Award -palkinnon. Perusteluissa todettiin toimittajamme olevan esimerkki tasapainoisesti ja kestävästi kehittyvästä yrityksestä, joka kasvattaa liikevaihtoaan kannattavasti, edistää olennaisesti alueen kehitystä ja toteuttaa hankkeita, jotka vähentävät osaltaan ilmastovaikutuksia Itämeren alueella.

Käytämme pahvipakkauksia, ja tuoksukynttilöidemme lasipurkit voidaan kierrättää tai käyttää uudelleen. Jos meille saapuu vaurioituneita kynttiläpakkauksia, emme hävitä kynttilöitä vaan pakkaamme ne uudelleen. Tuotteitamme toimittavat jakeluyritykset ovat ympäristösertifioituja ja suhtautuvat ympäristöasioihin vakavasti. Myyntikuvastomme ja muut materiaalimme painetaan joutsenmerkitylle paperille. Painoalan yhteistyökumppaniemme tuotantoprosessit ovat ympäristötietoisia, ja painotilaustemme päästöt kompensoidaan. Noudatamme kaikkia sovellettavia ympäristölakeja ja -määräyksiä sekä muita yritystämme koskevia ympäristövaatimuksia.
Mitä sertifiointeja kynttilöillä on?

Kaikki kynttilätuotteemme täyttävät korkeat eurooppalaiset RAL-sertifiontikriteerit (Institute for quality assurance and certificates) jotka RAL Gütezeichen ovat laatineet. Tämä tarkoittaa että perusmateriaali on sertifioitu, korkea laatu raaka-aineesta valmiiseen tuotteeseen, kaikki kynttilät on testattu huolellisesti laboratoriossa – kynttilät palavat valuttamatta ja kaikki raaka-aineet ovat tarkastettuja, jotta kynttilöillä ei olisi haitallisia terveysvaikutuksia. Tämä takaa myös ympäristöystävällisten ja standardien mukaisten tuotantomenetelmien käytön. RAL Gütezeichen tarkastaa valmistajiemme toiminnan vuosittain.

Tuoksukynttilämme ovat myös RSPO-sertifoituja. RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil) on organisaatio, jonka tavoitteena on varmistaa asianmukaiset työskentelyolosuhteet, vähentää sosiaalisia ristiriitoja ja suojella arvokkaita metsiä. RFSO-sertifioitu palmuvaha on tuotettu vastuullisesti niin, ettei sen tuotannossa ole vaarannettu sademetsiä. Sertifioinnin taustalla on muun muassa WWF 

Lue lisää tästä >

Minulla on kysymys

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ota yhteyttä 02-512 2160 tai lähetä sähköpostia info@tuikkutukku.fi niin autamme sinua. Voit myös olla yhteydessä sivustomme chatin kautta arkipäivisin klo 9–17.

HALUATKO ilmaisen INFOPAKETIN? KYLLÄ KIITOS!